Alle Garnier-producten wereldwijd zijn nu officieel gecertificeerd volgens het Leaping Bunny-programma van Cruelty Free International, de toonaangevende organisatie die zich inzet om wereldwijd een einde te maken aan dierproeven.

Leaping Bunny vereist dat merken hun hele toeleveringsketen zeer grondig onderzoeken op elk mogelijk geval van dierproeven, inclusief alle grondstoffen en individuele ingrediënten. Er moet goedkeuring worden gegeven aan alle eindproducten van een merk - individuele producten of items kunnen niet afzonderlijk worden erkend.

Voor Garnier was dit een kwestie van het verkrijgen van een verklaring van meer dan 500 leveranciers die meer dan 3.000 verschillende ingrediënten van over de hele wereld leveren. Garnier en Cruelty Free International werkten al maandenlang samen om al het bewijs veilig te stellen en ervoor te zorgen dat elk product binnen het wereldwijde portfolio van Garnier officieel het Cruelty Free International Leaping Bunny-logo kan dragen, het universeel erkende cruelty free-keurmerk. Dit strenge proces zorgt ervoor dat consumenten met een gerust hart producten van Garnier kunnen kopen met de kennis dat ze voldoen aan de strikte criteria van Leaping Bunny.

“Garnier is een wereldwijd merk dat we allemaal kennen. Het is een echte mijlpaal om met hen samen te werken om wereldwijd een einde te maken aan dierproeven voor cosmetica en ze officieel goedgekeurd te verklaren onder het Cruelty Free International Leaping Bunny-programma. Het heeft een aantal maanden geduurd, maar Garnier heeft elke leverancier en bron zorgvuldig beoordeeld en we hebben alle vertrouwen in de resultaten."

Michelle Thew, Cruelty Free International CEO

Garnier zet zich sinds 1989 in voor een wereld tegen dierproeven. Officieel goedgekeurd worden door Cruelty Free International onder het Leaping Bunny-programma is een echte mijlpaal en was altijd een belangrijk onderdeel van onze Green Beauty-missie. Vandaag zet Garnier weer een groene stap om een volledig toegewijd, écht duurzaam, transparant merk te worden dat Green Beauty realiseert voor ons allemaal."

Adrien Koskas, Garnier Global Brand President

Green beauty Initiatief
Deze aankondiging van Garnier volgt na een heel belangrijk, koersbepalend jaar voor het merk. In 2020 kondigde Garnier haar Green Beauty-initiatief aan: een complete end-to-end benadering van duurzaamheid die elk onderdeel van Garniers waardeketen transformeert en de impact die het merk heeft op het milieu drastisch vermindert.


Veelgestelde vragen

VRAAG: IK HEB LAATST EEN GARNIER PRODUCT GEKOCHT MAAR IK ZIE HET LEAPING BUNNY LOGO NIET, IS HET CRUELTY FREE?

We passen op dit moment al onze verpakkingen aan om het logo weer te geven, maar we willen geen verpakkingen vernietigen, dus dit gebeurt stap voor stap. Maar maak je geen zorgen, al onze verpakkingen (met of zonder logo) zijn nu officieel gecertificeerd door Cruelty Free International volgens het Leaping Bunny-programma.

VRAAG: WAT IS CRUELTY FREE INTERNATIONAL?

Cruelty Free International is een toonaangevende organisatie die werkt aan het creëren van een wereld waarin niemand wil of gelooft dat we met dieren moeten experimenteren. Hun toegewijde team bestaat uit experts in hun vakgebied en combineert bekroonde campagnes, politieke lobby, wetenschappelijke en juridische expertise en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Door anderen over de hele wereld op te leiden, uit te dagen en te inspireren om dieren te respecteren en te beschermen, onderzoeken en onthullen we de realiteit van het leven voor dieren in laboratoria. We dagen besluitvormers uit om een positief verschil te maken voor dieren en pleiten voor betere wetenschap en een diervriendelijk leven.

VRAAG: WAT EN HOE LANG IS HET PROCES OM CRUELTY FREE GECERTIFICEERD TE WORDEN?

Voor Garnier was dit een kwestie van het verkrijgen van een verklaring van meer dan 500 leveranciers die meer dan 3.000 verschillende ingrediënten van over de hele wereld leveren. Garnier en Cruelty Free International werkten al maandenlang samen om al het bewijs veilig te stellen en ervoor te zorgen dat elk product binnen het wereldwijde portfolio van Garnier officieel het Cruelty Free International Leaping Bunny-logo kan dragen, het universeel erkende cruelty free-keurmerk. Dit strenge proces zorgt ervoor dat consumenten met een gerust hart producten van Garnier kunnen kopen met de kennis dat ze voldoen aan de strikte criteria van Leaping Bunny.

VRAAG: HOE WEET IK WELKE PRODUCTEN GOEDGEKEURD ZIJN DOOR CRUELTY FREE INTERNATIONAL?

Alle Garnier producten, over de hele wereld, zijn nu officieel goedgekeurd onder het Cruelty Free International Leaping Bunny-programma. Leaping Bunny vereist dat merken hun hele toeleveringsketen zeer grondig onderzoeken op elk mogelijk geval van dierproeven, inclusief alle grondstoffen en individuele ingrediënten. Er moet goedkeuring worden gegeven aan alle eindproducten van een merk - individuele producten of items kunnen niet afzonderlijk worden erkend.

VRAAG: WAAROM IS HET LEAPING BUNNY LOGO GROEN OP VERPAKKINGEN ALS HET NORMAAL ROZE OF ZWART IS?

Het Leaping Bunny logo dat we toevoegen op de verpakkingen is goedgekeurd door Cruelty Free International. We hebben de keuze voor groen gemaakt vanwege artwork en print redenen.

VRAAG: WAT DOET GARNIER NAAST CRUELTY FREE NOG MEER OM DE IMPACT VAN HAAR PRODUCTEN OP HET MILIEU TE BEPERKEN?

Garnier's Green Beauty-initiatief is een complete end-to-end benadering van duurzaamheid die elk onderdeel van Garniers waardeketen transformeert en de impact die het merk heeft op het milieu drastisch vermindert.