Wereldwijd onderzoek heeft aangetoond dat, hoewel 81 procent van de mensen duurzamer wil leven, minder dan 6 procent dagelijks actie onderneemt om de aarde te beschermen*. Met deze videos willen wij deskundige kennis en praktische adviezen delen over belangrijke duurzaamheidsthema's die verband houden met de beautyindustrie. Ga met ons mee op deze reis om onderwerpen als plastic en verpakking, waterverbruik en groene wetenschap te verkennen. Verzamel praktische adviezen en ontdek hoe jij dagelijks #OneGreenStep kan zetten op weg naar een meer duurzame levensstijl.
* Bron: Garnier Sustainability Research 2021
Verantwoord inkopen van ingrediënten
Als we nadenken over het behoud van onze planeet, ligt onze focus meestal op biodiversiteit: bossen, oceanen, dieren... maar hoe zit het met de mensen die op de planeet leven en er hun brood mee verdienen? Laten we eens kijken waarom verantwoord inkopen van ingrediënten belangrijk is.
Verpakkingsmaterialen
Garnier is opweg naar Green Beauty. Als het gaat om milieuvriendelijke verpakkingen, streven we ernaar om in 2025 geen nieuw plastic meer te gebruiken. In deze aflevering – Kan de verpakking van mijn beautyproducten duurzamer? – kijken we naar enkele van de milieuvriendelijke innovaties die Garnier heeft geïntroduceerd, zoals een solid shampoobar verpakt in biologisch afbreekbaar karton, onze tubes van karton waar 49% minder plastic voor nodig is dan bij plastic tubes van hetzelfde formaat. Ook bieden we tips om elke dag duurzamere keuzes te maken.
De weggegooide plastic verpakkingen van onze verzorgingsproducten maakten deel uit van de acht miljoen ton plastic die jaarlijks in de oceanen terechtkomt. Milieuvriendelijke beautymerken ondernemen nu actie om het verpakkingsprobleem aan te pakken door onderzoek te toen, te innoveren en te investeren in manieren om hun verpakkingen milieuvriendelijk te maken.
Hoewel niet alle kunststoffen recyclebaar zijn en niet alle recyclebare kunststoffen daadwerkelijk worden hergebruikt, maken verantwoorde beautymerken als Garnier een einde aan het gebruik van nieuw en niet recyclebaar plastic. Hiermee creëren ze een duurzaam, circulair model voor verpakkingen. Ook lanceert Garnier innovaties zoals een shampoobar in vaste vorm ontwikkeld met een kleine biologisch afbreekbaar kartonnen verpakking in plaats van grote plastic flessen en tubes gemaakt van karton.
Hoewel niet alle kunststoffen recyclebaar zijn en niet alle recyclebare kunststoffen daadwerkelijk worden hergebruikt, maken verantwoorde beautymerken als Garnier een einde aan het gebruik van nieuw en niet recyclebaar plastic. Hiermee creëren ze een duurzaam, circulair model voor verpakkingen. Ook lanceert Garnier innovaties zoals een shampoobar in vaste vorm ontwikkeld met een kleine biologisch afbreekbaar kartonnen verpakking in plaats van grote plastic flessen en tubes gemaakt van karton.
Waterverbruik
Tegenwoordig heeft ongeveer 1/3 van de bevolking geen toegang tot schoon drinkwater.
De vraag naar zoet water neemt toe (in 2050 zal deze wereldwijd naar verwachting met 20-30% toenemen**), maar de zoetwatervoorziening wordt bedreigd door klimaatverandering, verspilling van water en bevolkingsgroei. We zijn zeer afhankelijk van water dus het is van groot belang om oplossingen te vinden en het publiek bewust te maken van het probleem.
Bij Garnier voelen wij de verantwoordelijkheid om actie te ondernemen om deze grote uitdaging aan te gaan. Als onderdeel van onze toewijding aan Green Beauty, zetten we ons in om water zoveel mogelijk te recyclen in onze fabrieken, met als doel om tegen 2030 100% 'waterlooped' fabrieken te hebben. We zetten ons ook in om innovaties te ontwikkelen die het waterverbruik helpen verminderen op zoals onze leave-in conditioners en onze Loving Blends solid shampoos. Elke stap telt.
Bij Garnier voelen wij de verantwoordelijkheid om actie te ondernemen om deze grote uitdaging aan te gaan. Als onderdeel van onze toewijding aan Green Beauty, zetten we ons in om water zoveel mogelijk te recyclen in onze fabrieken, met als doel om tegen 2030 100% 'waterlooped' fabrieken te hebben. We zetten ons ook in om innovaties te ontwikkelen die het waterverbruik helpen verminderen op zoals onze leave-in conditioners en onze Loving Blends solid shampoos. Elke stap telt.